Po słabej pierwszej połowie roku w handlu detalicznym oczekuje się, że sprzedaż świąteczna online w 2023 r. osiągnie 1,19 biliona USD na całym świecie – pozostając zasadniczo na niezmienionym poziomie rok do roku. Dane pochodzące od ponad 1,5 miliarda konsumentów wskazują, że sprzedawcy detaliczni powinni starać się zwiększyć przychody i zachować marże dzięki dobrze zaplanowanym rabatom i elastycznym zasadom zwrotów towarów. Najsprytniejsi przedsiębiorcy wykorzystają również predykcyjną i generatywną sztuczną inteligencję, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć zyski w nadchodzącym sezonie świątecznym.
Jak wynika z badania, niski dochód rodziców wpływa na możliwości rozwoju talentów i pasji dzieci, a wydatki na cele związane z edukacją ciągle rosną. Fundacja Świętego Mikołaja odpowiadając na problem nierówności edukacyjnych w Polsce oraz chcąc pomóc zdolnym dzieciom z niezamożnych rodzin, uruchamia akcję „Stypendium na dobry początek”.
Kiedy firma Mattel ogłosiła, że pracuje nad filmem „Barbie", specjaliści od marketingu wstrzymali oddech w oczekiwaniu na rozwój sytuacji. Przejście z produkcji zabawek do branży filmowej to przecież nie lada wyczyn. Jednak ryzyko podjęte przez Mattel opłaciło się. Obraz „Barbie" zarobił w dniu premiery imponujące 155 milionów dolarów w Stanach Zjednoczonych i 337 milionów dolarów globalnie, zdobywając jednocześnie tytuł najbardziej kasowego debiutu roku 2023.
Trendy demograficzne są nieubłagane. Polacy się starzeją, a ekonomiści prześcigają się w prognozach dotyczących coraz mniejszej liczby pracujących osób i wpływu tego zjawiska na system emerytalny. O ile nie należy oczekiwać zmian gwarantujących wzrost liczby urodzeń, o tyle warto uzupełnić analizę o wpływ cudzoziemców. A ci odprowadzają coraz większe składki do ZUS i rodzą w Polsce coraz więcej dzieci.