jakwybracagencjemerchandisingowa
Marketing oferuje szeroką paletę różnorodnych narzędzi, które mają na celu zwiększenie popytu na produkty oferowane przez dany sklep lub markę. Do często wykorzystywanych metod należy tzw. sprzedaż wizualna, czyli visual merchandising.

 

 

 

 

 

 

Visual merchandising – co to takiego?

Odpowiadając na pytanie, czym jest visual merchandising, trzeba zwrócić uwagę na kilka aspektów. Głównym celem podejmowanych w jego ramach działań jest wpływanie na decyzje zakupowe klientów i motywowanie ich do kupna. Cel ten osiąga się dzięki specjalnie zaprojektowanej strategii wizualnej oraz prezentacji towaru w przestrzeni handlowej, które współgrają z wizerunkiem konkretnej marki, jej koncepcją komunikacyjną i marketingową. Zespół tych działań buduje sposób, w jaki postrzegana jest sama marka, a także jej produkty. Stworzenie przestrzeni atrakcyjnej dla odbiorców korzystnie wpływa na zwiększenie zainteresowania klientów, a tym samym popytu na oferowane produkty.

 

Jakie narzędzia wykorzystuje visual merchandising?

W ramach visual merchandisingu funkcjonuje szereg działań, narzędzi oraz technik, stosowanych na różnych etapach kontaktu z klientem, które mają go zaciekawić i wzbudzić pozytywne emocje. Visual merchandising w praktyce rozpoczyna się już na etapie projektowania witryny sklepowej. Warto tu wspomnieć m.in. nietypowy układ manekinów, intrygującą aranżację wystawionych produktów, dodatkowe oświetlenie, a także inne elementy, mające przykuć uwagę klienta, który być może nawet początkowo nie był zainteresowany wejściem do danego sklepu.

Visual merchandising bezpośrednio w przestrzeni sklepu obejmuje takie elementy, jak dobór oświetlenia, zapachu i muzyki, ekspozycja produktów na półkach, wieszakach czy stoiskach, rozmieszczenie materiałów promocyjnych oraz tzw. POS, czyli materiałów informacyjnych. Nie bez znaczenie jest też rodzaj oraz wysokość mebli, konwencja kolorystyczna, a także elementy dekoracyjne. Ważną rolę odgrywa stylistyka, w jakiej utrzymana ma być cała przestrzeń i konsekwencja w realizacji tego zamierzenia. W przypadku salonów odzieżowych na szczególną uwagę zasługują przymierzalnie – zastosowanie wyszczuplających optycznie luster oraz oświetlenia punktowego skutkuje wzrostem pozytywnego odbioru przymierzanych rzeczy.

 

Visual merchandising – współpraca z ekspertem

Żeby działania w zakresie visual merchandisingu przynosiły jak najlepszy rezultat, ich realizację warto powierzyć wyspecjalizowanej firmie, takiej jak MerService, która już od 2009 roku wprowadza kompleksowe rozwiązania wspierające sprzedaż. Firma ta posiada bogate, potwierdzone licznymi sukcesami, doświadczenie, zdobyte we współpracy z największymi sklepami wielkopowierzchniowymi na terenie całej Polski. Doskonałą efektywność prowadzonych działań MerService osiąga dzięki indywidualnie opracowywanej strategii, stałemu nadzorowi realizowanych projektów oraz ich bieżącej optymalizacji.

Jeśli chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej na temat skuteczności działań w ramach sprzedaży wizualnej oraz możliwości, jakie visual merchandising może otworzyć przed Państwa firmą, zachęcamy do kontaktu z MerService!

Newsletter