Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Automatyzacja procesu zwrotów i reklamacji w e-commerce to jeden z istotnych elementów skutecznego zarządzania obsługą klienta, który – niestety – często jest pomijany przez właścicieli sklepów internetowych. To błąd, ponieważ jeśli proces reklamacji lub zwrotu będzie skomplikowany, może zniechęcić to klienta do korzystania z usług sklepu. Na szczęście można w prosty sposób poradzić sobie z tym aspektem e-commerce.

Automatyzacja zwrotów

Automatyzacja zwrotów w sklepach e-commerce jest możliwa dzięki zastosowaniu odpowiedniego systemu CRM. To doskonały sposób na to, aby zapewnić klientom pełną wygodę oraz szybką i sprawną obsługę. Jak to działa?

 

CRM – sprawna automatyzacja zwrotów i reklamacji

Zaawansowane oprogramowanie CRM, takie jak edrone, pozwala na zautomatyzowanie wielu czynności związanych z marketingiem, zakupami, reklamacją oraz zwrotami towarów. Jedną z kluczowych zalet automatyzacji procesu zwrotów i reklamacji jest oszczędność czasu zarówno dla sprzedawcy, jak i dla klienta. Automatyzacja reklamacji w sklepach e-commerce pozwala na skrócenie czasu oczekiwania na jej rozpatrzenie oraz przyspieszenie procedury zwrotu towaru. Wpływa to bardzo pozytywnie na doświadczenie klienta, zaś właściciela lub pracowników sklepu odciąża od manualnego zajmowania się wszystkimi związanymi z reklamacją czynnościami.

Automatyzacja zwrotów w sklepach e-commerce działa na podobnej zasadzie. W obu przypadkach należy pamiętać o automatycznym informowaniu klienta na każdym etapie procesu. Każdy, kto składa reklamację lub zwraca towar, chce być informowany na bieżąco o statusie swojej sprawy.

Dlatego wdrożenie zaawansowanego systemu do obsługi zwrotów i reklamacji, umożliwiającego automatyzację procesów, może przynieść znaczną poprawę efektywności obsługi oraz zwiększyć lojalność klientów. Prostota procesu zwrotów i reklamacji wpływa na satysfakcję kupujących, co może przyczynić się do budowania pozytywnego wizerunku marki wśród klientów.

 

edrone – system CRM, który pracuje za Ciebie

Jeśli chcesz mieć pewność, że wszystkie interakcje z klientami zostaną przeprowadzone w sposób pomyślny, warto postawić na system CRM, który nie zawiedzie. Taki właśnie jest edrone. Oferuje on bardzo zaawansowane rozwiązania dotyczące nie tylko automatyzacji obsługi klienta. Automatyzacja w marketingu edrone obejmuje szereg działań – zaczynając od personalizowanych e-maili do klientów, kończąc na opracowywaniu i wdrażaniu w życie kampanii marketingowych w social mediach.

Tak szeroki zakres działań pozwala na oszczędność środków i czasu – z ty systemem CRM zyskujesz cyfrowego pracownika, który będzie działać zamiast człowieka. A ponieważ sztuczna inteligencja nie popełnia błędów, nie tylko przyspieszysz obsługę klienta, ale również zapewnisz każdemu najlepsze doświadczenie. A to stanowi istotny czynnik konkurencyjności na rynku e-commerce.

Ponieważ edrone można zintegrować w wieloma platformami, nie będzie żadnego problemu, aby zacząć korzystać z tego systemu CRM w dowolnej chwili. Zajrzyj na stronę https://edrone.me/pl/integracje i dowiedz się więcej już dzisiaj!