łatwiej prowadzić ewidencję odpadów
Wybrani przedsiębiorcy zobowiązani są do prowadzenia ewidencji odpadów. Aby obowiązek ten nie był czasochłonny, warto wykorzystać specjalne rozwiązania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami ewidencje odpadów muszą prowadzić wskazane w nich firmy. W tym celu przekazują one dane do Bazy Danych Odpadowych, w skrócie określanej jako BDO.

W jaki sposób ewidencja odpadów może być prowadzona jeszcze łatwiej? Dzisiaj przedsiębiorcy mają do dyspozycji szereg rozwiązań, dzięki którym mogą oszczędzać swój czas i zredukować ryzyko błędów. Na co warto się zdecydować?

 

Jak prowadzić ewidencję odpadów?

Kiedyś ewidencje odpadów mogły być prowadzone przez przedsiębiorców w formie papierowej. Obecnie obowiązki wytwórcy odpadów muszą być prowadzone w formie elektronicznej, z wykorzystaniem indywidualnego konta w serwisie BDO.

W zależności od rodzaju przedsiębiorstwa oraz wytwarzanych przez niego odpadów ewidencja odpadów może być prowadzona w dwóch wariantach, a dokładnie może być to uproszczona ewidencja odpadów albo pełna ewidencja odpadów.

Przepisy wskazują również, że w tym celu konieczne jest korzystanie z katalogu odpadów, który określony jest w Rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów.

Do prowadzenia ewidencji odpadów stosowany jest również dokument jak karta ewidencji odpadu. W przypadku przekazania odpadów stosowana jest natomiast karta przekazania odpadu. Karty te mogą mieć również różne warianty, na przykład mogą one dotyczyć odpadów komunalnych, osadów ściekowych, sprzętu elektronicznego oraz elektrycznego.

 

Formy prowadzenia ewidencji odpadów

Obecnie ewidencja odpadów powinna być prowadzona w formie elektronicznej, co oznacza, że przedsiębiorcy nie mogą już korzystać w tym celu z papierowych dokumentów.

Stosowane są różne rodzaje dokumentacji, na przykład można zdecydować się na pobranie ich w formatach elektronicznych jak karta ewidencji odpadu xls przeznaczona do otwierania w arkuszach kalkulacyjnych.

Również rozwiązaniem jest ewidencja odpadów online, która polega na przechowywaniu danych w formatach elektronicznych w chmurze. Redukuje to ryzyko przypadkowego usunięcia czy też utraty dokumentacji, na przykład w przypadku awarii komputera.

Aktualnie ewidencje odpadów można prowadzić również za pośrednictwem dedykowanych programów komputerowych. Taką funkcję oferuje między innymi program Soteko, który dedykowany jest dla branży komunalnej. Pozwala on na łatwiejsze prowadzenie ewidencji odpadów oraz zarządzanie gospodarką odpadami. Jest on również zintegrowany z BDO, dzięki czemu informacje do bazy przekazywane są błyskawicznie. Dokładne informacje dotyczące programu można uzyskać na stronie internetowej soteko.pl.

Wobec tego obowiązki wytwórców odpadów mogą być wtedy znacznie łatwiejsze w realizacji, ponieważ mogą oni skorzystać z rozwiązań automatyzujących przygotowywanie dokumentacji i przekazywanie jej do Bazy Danych Odpadowych.

 

Programy do ewidencji odpadów – korzyści

Gdy przedsiębiorca zobowiązany jest do przekazywania informacji do BDO, wówczas wdrożenie rozwiązań wspomagających prowadzenie ewidencji odpadów jest wtedy bardzo dobrym posunięciem.

Najszersze funkcje oferują w tym przypadku programy zintegrowane z BDO, które ułatwiają przeprowadzanie obowiązków informacyjnych oraz zmniejszają wtedy ryzyko popełnienia błędów przy ich realizacji.

Oprogramowanie może automatycznie generować karty ewidencji odpadów oraz prowadzić ewidencję odpadów, dzięki czemu pracownicy nie muszą prowadzić ich odręcznie. Do wyboru jest również szeroka gama dokumentów, które można generować, na przykład mogą być to dokumenty jak karta ewidencji odpadu, karta przekazania odpadu, utrata statusu odpadu, dokument potwierdzający recykling.

Szeroka funkcjonalność, wygoda, a także niższe ryzyko popełnienia błędów, gdy w firmie prowadzi się ewidencje odpadów, powodują, że oprogramowanie dedykowane do tego celu, które jest zintegrowane z BDO, stanowi obecnie najlepszy wybór dla firm, które chcą łatwiej realizować swoje obowiązki.

 

łatwiej prowadzić ewidencję odpadów
Wybrani przedsiębiorcy zobowiązani są do prowadzenia ewidencji odpadów. Aby obowiązek ten nie był czasochłonny, warto wykorzystać specjalne rozwiązania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami ewidencje odpadów muszą prowadzić wskazane w nich firmy. W tym celu przekazują one dane do Bazy Danych Odpadowych, w skrócie określanej jako BDO.

W jaki sposób ewidencja odpadów może być prowadzona jeszcze łatwiej? Dzisiaj przedsiębiorcy mają do dyspozycji szereg rozwiązań, dzięki którym mogą oszczędzać swój czas i zredukować ryzyko błędów. Na co warto się zdecydować?

 

Jak prowadzić ewidencję odpadów?

Kiedyś ewidencje odpadów mogły być prowadzone przez przedsiębiorców w formie papierowej. Obecnie obowiązki wytwórcy odpadów muszą być prowadzone w formie elektronicznej, z wykorzystaniem indywidualnego konta w serwisie BDO.

W zależności od rodzaju przedsiębiorstwa oraz wytwarzanych przez niego odpadów ewidencja odpadów może być prowadzona w dwóch wariantach, a dokładnie może być to uproszczona ewidencja odpadów albo pełna ewidencja odpadów.

Przepisy wskazują również, że w tym celu konieczne jest korzystanie z katalogu odpadów, który określony jest w Rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów.

Do prowadzenia ewidencji odpadów stosowany jest również dokument jak karta ewidencji odpadu. W przypadku przekazania odpadów stosowana jest natomiast karta przekazania odpadu. Karty te mogą mieć również różne warianty, na przykład mogą one dotyczyć odpadów komunalnych, osadów ściekowych, sprzętu elektronicznego oraz elektrycznego.

 

Formy prowadzenia ewidencji odpadów

Obecnie ewidencja odpadów powinna być prowadzona w formie elektronicznej, co oznacza, że przedsiębiorcy nie mogą już korzystać w tym celu z papierowych dokumentów.

Stosowane są różne rodzaje dokumentacji, na przykład można zdecydować się na pobranie ich w formatach elektronicznych jak karta ewidencji odpadu xls przeznaczona do otwierania w arkuszach kalkulacyjnych.

Również rozwiązaniem jest ewidencja odpadów online, która polega na przechowywaniu danych w formatach elektronicznych w chmurze. Redukuje to ryzyko przypadkowego usunięcia czy też utraty dokumentacji, na przykład w przypadku awarii komputera.

Aktualnie ewidencje odpadów można prowadzić również za pośrednictwem dedykowanych programów komputerowych. Taką funkcję oferuje między innymi program Soteko, który dedykowany jest dla branży komunalnej. Pozwala on na łatwiejsze prowadzenie ewidencji odpadów oraz zarządzanie gospodarką odpadami. Jest on również zintegrowany z BDO, dzięki czemu informacje do bazy przekazywane są błyskawicznie. Dokładne informacje dotyczące programu można uzyskać na stronie internetowej soteko.pl.

Wobec tego obowiązki wytwórców odpadów mogą być wtedy znacznie łatwiejsze w realizacji, ponieważ mogą oni skorzystać z rozwiązań automatyzujących przygotowywanie dokumentacji i przekazywanie jej do Bazy Danych Odpadowych.

 

Programy do ewidencji odpadów – korzyści

Gdy przedsiębiorca zobowiązany jest do przekazywania informacji do BDO, wówczas wdrożenie rozwiązań wspomagających prowadzenie ewidencji odpadów jest wtedy bardzo dobrym posunięciem.

Najszersze funkcje oferują w tym przypadku programy zintegrowane z BDO, które ułatwiają przeprowadzanie obowiązków informacyjnych oraz zmniejszają wtedy ryzyko popełnienia błędów przy ich realizacji.

Oprogramowanie może automatycznie generować karty ewidencji odpadów oraz prowadzić ewidencję odpadów, dzięki czemu pracownicy nie muszą prowadzić ich odręcznie. Do wyboru jest również szeroka gama dokumentów, które można generować, na przykład mogą być to dokumenty jak karta ewidencji odpadu, karta przekazania odpadu, utrata statusu odpadu, dokument potwierdzający recykling.

Szeroka funkcjonalność, wygoda, a także niższe ryzyko popełnienia błędów, gdy w firmie prowadzi się ewidencje odpadów, powodują, że oprogramowanie dedykowane do tego celu, które jest zintegrowane z BDO, stanowi obecnie najlepszy wybór dla firm, które chcą łatwiej realizować swoje obowiązki.

 

Strona 2

Freelancing nowy sposób pracy? Zabezpiecz swój biznes!

Newsletter