targi
Co to jest Rozszerzona Rzeczywistość? Pierwsze co przychodzi nam na myśl, gdy myślimy o Rozszerzonej Rzeczywistości (ang. Augmented Reality - AR) to gry komputerowe oraz szeroko rozumiana rozrywka. I nie ma w tym nic dziwnego, bowiem nie ma chyba osoby, która nie słyszałaby o grze Pokemon Go, która jest doskonałym przykładem na użycie tej technologii w praktyce. Augmented Reality najprościej mówiąc łączy ze sobą dwa światy - rzeczywisty z wirtualnym, nakładając na ten pierwszy różne wygenerowane cyfrowo obrazy, animacje 3D, czy informacje. Realizowane jest to w taki sposób, aby użytkownik miał wrażenie, że oba te światy tworzą jedność. Aby korzystać z dobrodziejstw oferowanych przez Rozszerzoną Rzeczywistość w życiu codziennym, wystarczy urządzenie mobilne takie jak smartfon, czy tablet, można też użyć dedykowanych do tego przedmiotów takich jak okulary - jest to zdecydowanie wygodniejsze rozwiązanie w takich branżach jak: przemysł, medycyna, nauka, czy turystyka. Augmented Reality zagościło w naszym życiu na dobre i z każdym dniem będziemy poznawać nowe możliwości, jakie oferuje nam ta technologia.

 

Czemu warto brać udział w targach i eventach?

Nowe firmy, aby móc wybić się wśród dużej konkurencji muszą się pokazać. Doskonałym do tego celu miejscem są targi oraz eventy, na których można zostać dostrzeżonym. Część przedsiębiorców wciąż ma obawy przed taką formą promocji, jednak niepotrzebnie. Warto zapoznać się z zaletami i korzyściami, jakie niosą za sobą targi oraz eventy. Są to chociażby:

  • zdobycie nowych klientów - jest to jeden z najbardziej oczywistych powodów, dla których opłaca się wziąć udział w targach, zwłaszcza gdy są one dostępne dla każdego. Jest to również powód, aby jak najlepiej przygotować swoje stoisko. Dotyczy to zarówno profesjonalnej, jaki i szerokiej wiedzy osoby oddelegowanej do udzielania informacji i odpowiedzi na ewentualne pytania, odpowiedniego przeszkolenia hostess, czy naszykowana niezbędnych informacji w postaci broszur, ulotek, czy prezentacji. To dzięki takiemu przygotowaniu potencjalni klienci są przychylniej nastawieni do zapoznania się z ofertą firmy, a nawet skorzystania z jej usług bądź produktów;
  • poznanie opinii klientów - każda firma, która chce się rozwijać i być w czołówce w swojej branży musi być na bieżąco z opiniami, oraz wymogami stawianymi przez swoich klientów. Nawet najmniejsza informacja zwrotna jest na wagę złota, to dzięki niej przedsiębiorstwa mogą się rozwijać, zmieniać, poprawiać swoje produkty oraz usługi. Targi i eventy są doskonałym miejscem, aby porozmawiać z klientami na żywo, zarówno tymi już zdobytymi, jak i tymi, którzy chcą zakupić nasz produkt. To właśnie tutaj firma może nie tylko zebrać doskonały feedback, ale też może wpaść na nowe, innowacyjne pomysły;
  • nawiązanie współpracy - każde imprezy takie jak targi, eventy, spotkania branżowe, czy konferencje są idealnym miejscem, aby nawiązać współpracę z nowymi kontrahentami. Spotkania takiego typu sprzyjają nawiązywaniu nowych kontaktów i znajomości, nie tylko na oficjalnych częściach, ale też na tych, które odbywają się na zapleczu targów;
  • prezentacje - targi są bardzo dobrym miejscem do zaprezentowania swoich produktów oraz usług szerszemu gronu odbiorców. Jest to bardzo korzystne nie tylko dla firm o silnej pozycji, które wychodzą z nowym produktem, ale przede wszystkim dla tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w branży. Wypuszczenie nowego produktu bądź usługi obarczone jest sporym ryzykiem, bardzo często pierwsze miesiące są kluczowe, bowiem to one kreują opinię. Dlatego też odpowiednia prezentacja sprawi, że potencjalni użytkownicy będą przychylniej patrzeć na naszą firmę;
  • obserwacja konkurencji - obecność na eventach czy targach jest dla firm ważna z jeszcze jednego, bardzo istotnego powodu - mogą one podejrzeć swoją konkurencję. To tutaj mają one dostęp do produktów oraz usług oferowanych przez inne przedsiębiorstwa, mogą sprawdzić ich jakość czy komfort użytkowania. Firmy mogą też podejrzeć strategie marketingowe, czyli jakie informacje, broszury lub formę prezentacji obrała konkurencja. Dzięki temu można znaleźć ciekawe rozwiązania albo wręcz przeciwnie uniknąć potencjalnych błędów.

article thumb

 

Jak można wykorzystać Rozszerzoną Rzeczywistość do promocji?

Jak widać imprezy takie jak targi, eventy, spotkania branżowe, czy konferencje są idealnym miejscem do zaprezentowania nie tylko swojej firmy, ale przede wszystkim swoich usług lub produktów. Do zaprezentowania swojej oferty można wykorzystać tradycyjne metody takie jak prezentacje, ulotki czy broszury informacyjne, ale można też nieco to unowocześnić, wplatając do promocji nowoczesne technologie takie jak Augmented Reality. Targi są autopromocją - specyficzną formą reklamy, dlatego też na przykładzie znanych kampanii, pokażemy, jak można w niebanalny sposób zareklamować swoje produkty wykorzystując do tego Rozszerzoną Rzeczywistość. Światowi liderzy doskonale pokazują, jak to robić, są to między innymi:

  • Pepsi - już w 2014 roku firma przeprowadziła jedną z najgłośniejszych kampanii reklamowych. Na jednym z londyńskich przystanków Pepsi zamieniła jedną ze ścian w okno z Rozszerzoną Rzeczywistością. Co ciekawe osoby, które zostały utrwalone na filmie, nie miały pojęcia, że biorą udział w kampanii reklamowej, dzięki czemu mogliśmy obserwować ich spontaniczne reakcje na surrealistyczne wydarzenia;
  • Timberland - tym razem w Polsce w jednej z warszawskich galerii handlowych marka stworzyła wirtualną przymierzalnię. Po zeskanowaniu twarzy oraz dopasowaniu odpowiedniej sylwetki kupujący miał możliwość dopasowania poszczególnych części stylizacji, bez konieczności przebierania się. Na koniec użytkownik otrzymywał pamiątkowe zdjęcie finalnego stroju;
  • Nicorette - również ta marka wykorzystała Rozszerzoną Rzeczywistość, aby wypromować swój produkt. Kampania została zrealizowana w Londynie i dawała możliwość poznania emocji, jakie towarzyszą podczas chodzenia po linie na wysokości, oraz wyzwania, jakie trzeba pokonać walcząc z nałogiem palenia. Dzięki tej kampanii Nicorette nie tylko promowało swój produkt, ale też próbowało wpłynąć na ludzi, aby spróbowali zastąpić swój nałóg zdrowszymi, bardziej interesującymi zajęciami.

 

Jak widać sposobów na promocję swojej marki jest bardzo dużo, wspomniane wyżej firmy są doskonałym przykładem na to, jak można wykorzystać możliwości, które oferuje nam Rozszerzona Rzeczywistość. Oczywiście firma stawiająca pierwsze kroki w branży nie będzie robić wielomilionowej kampanii, ale może z powodzeniem zaprezentować swoje rozwiązania, usługi, oraz produkty za pomocą smartfona, tabletu, czy też okularów. Takie innowacyjne podejście do autopromocji sprawi, że potencjalny klient lub kontrahent o wiele chętniej i pewniej sięgnie po oferowany przez Twoją firmę produkt.

Jeśli masz jakieś pytania odnośnie rozwiązań jakie oferuję rozszerzona rzeczywistość wejdź na stronę.

Newsletter