wirtualna polskaJaki jest pracownik na wagę złota? Jak się przygotować do rekrutacji pracownika? Można wyróżnić wiele skutecznych metod, a osoby odpowiedzialne za prowadzenie selekcji coraz częściej decydują się na działania wielowektorowe, których zadaniem jest wyodrębnienie spośród wszystkich kandydatów tych, których umiejętności są naprawdę interesujące. Niektóre techniki są zaskakujące — sprawdź nasz poradnik dla rekruterów!

 

 

 

 

Znaleźć pracownika pomoże Jobsora — dlaczego warto odwiedzić ten portal?

Choć istnieje wiele portali dla osób poszukujących pracy, to na solidną porcję uwagi zasługuje jedynie kilka spośród nich. Jednym z ciekawszych serwisów jest Jobsora. Dobrze zaprojektowany interfejs pozwala na szybkie odszukanie ogłoszeń, które są dla danej osoby najciekawsze. Warto jednak wiedzie

, że konstrukcja strony Jobsora jest przyjazna również dla rekruterów — dzięki starannie przygotowanym kategoriom mogą oni natychmiast wyodrębnić oferty osób gotowych do podjęcia pracy i przeanalizować ich dotychczasowe doświadczenie zawodowe.

 

Najważniejsza jest dobra strategia

Rekrutacja pracowników nie może być prowadzona zbyt chaotycznie — ważne jest to, aby już na samym początku przyjąć odpowiednią strategię. Do wyboru w tym przypadku są techniki takie jak:

  • bierna (pasywna), czyli taka, która nie wiąże się z koniecznością podejmowania żadnych działań przez osobę oferującą stanowisko pracy. Przy takim modelu prowadzenia rekrutacji, kandydaci powinni sami zgłaszać się do danej firmy. Wówczas zadaniem rekruterów jest jedynie to, aby zapoznać się z treścią nadesłanych CV i wyodrębnić z nich te najlepsze;
  • aktywna bezpośrednia — olej metodzie można mówić wtedy, gdy wszelkie działania związane z zatrudnieniem nowych pracowników są prowadzone przez samego pracodawcę. Może to przybierać formę przygotowywania i publikowania ogłoszeń informujących o nowym wakacie np. na portalu Jobsora lub innych serwisach tego typu;
  • aktywna pośrednia, czyli technika polegająca na zatrudnianiu specjalistów zajmujących się rekrutacją pracowników. Agencje tego typu zajmują się wówczas wszystkim — od przygotowania ogłoszeń i ich publikacji w sieci, poprzez selekcję nadesłanych CV, aż po prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych.

Rynek pracy zmienia się bardzo dynamicznie, co powoduje, że pojawiają się również nowe techniki rekrutacyjne. Ciekawostką jest np. to, iż rozmowy kwalifikacyjne prowadzone obecnie są znacznie mniej oficjalne niż miało to miejsce dotychczas.

 

Na czym polega selekcja i rekrutacja nowych pracowników?

Zadaniem rekruterów jest przede wszystkim analiza otrzymanych CV, listów motywacyjnych i innych dokumentów, jeśli te były wymagane przez pracodawcę. Innymi istotnymi działaniami jest przeprowadzenie rozmowy z wybranymi kandydatami, zorganizowanie testów — np. psychologicznych, językowych lub merytorycznych, a także objaśnienie charakteru pracy na stanowisku, o które ubiega się dana osoba.