Wizytówki kojarzą nam się przede wszystkim z latami dziewięćdziesiątymi, kiedy to raczkujący kapitalizm próbował chociaż odrobinę dogonić zachodnie trendy. Jest to jednak spore uproszczenie i niemały stereotyp. Dzisiaj bowiem bardzo chętnie wracamy do tych niewielkich, eleganckich kartoników. Czy ma to sens?
Współczesna wizytówka
Jak się okazuje, wciąż chętnie sięgamy po wizytówki i to z wielu rozmaitych powodów.
- Ø Po pierwsze – dzisiaj naprawdę niewiele to kosztuje i wyposażenie nawet całego biura w imienne kartoniki nie należy do bardzo dużych wydatków, a dość solidnie buduje wizerunek firmy jako profesjonalnej i dbającej o najmniejsze detale.
- Ø Po drugie – większość z nas posiada w sieci swój profil zawodowy na jednym z popularnych portali. To właśnie uwspółcześniona wersja wizytówki, warto zatem posiadać ją zarówno w wersji analogowej, jak i internetowej.
- Ø Po trzecie – współczesna wizytówka to nie tylko kartonik zawierający najważniejsze informacje na nasz temat, to także logotyp firmy i swoiste przedłużenie identyfikacji wizualnej całej działalności. Stajemy się reprezentantami pewnej zawodowej wspólnoty i tym samym czujemy się za nią bardziej odpowiedzialni. To duża motywacja dla pracowników.
Co powinna zawierać wizytówka doskonała?
Wizytówka doskonała powinna zawierać szereg istotnych informacji zarówno dotyczących pracownika, jak i firmy, którą reprezentuje:
- Imię, nazwisko i stanowisko – to absolutna podstawa, którą powinna posiadać każda wizytówka. To te dane odróżniają nasz kartonik od każdego innego. To najważniejsze dane każdej wizytówki.
- Dane indywidualne, a także namiary na firmę – wśród innych istotnych informacji powinniśmy pamiętać o naszych służbowych namiarach – telefonie i adresie e-mail, a także danych kontaktowych do siedziby naszej firmy.
- Logotyp i hasło przewodnie firmy – bardzo wiele wizytówek zawiera niewielki element nawiązujący do motywu przewodniego, jeśli chodzi o identyfikację wizualną przedsiębiorstwa, jest w podobnej kolorystyce czy odpowiada czcionce właściwej dla danego logotypu firmy. To bardzo estetyczny zabieg, który podkreśla dbałość o szczegóły.
- Kod QR – to już właściwie gadżet, ale coraz częściej pojawia się na nowoczesnych wizytówkach. Zazwyczaj kryje się pod nim indywidualny profil zawodowy właściciela wizytówki albo adres internetowy firmy, którą on reprezentuje. Nie jest to konieczność, ale całkiem nieźle się sprawdza.
Czy ma to sens?
Nietrudno zatem się zorientować, że współczesna wizytówka znacznie różni się od jej poprzedniczki. To nie tylko kawałek papieru z informacjami, ale prawdziwy element identyfikacji wizualnej, która jest w dzisiejszych czasach bardzo istotnym elementem marketingu. Budując taki całościowy wizerunek, jesteśmy firmą nowoczesną, dbającą o detale i godną zaufania – a to chyba najistotniejsze cechy, jakich szuka się w przedsiębiorstwach, z którymi chce się podjąć współpracę. Zatem wizytówki jak najbardziej mają sens i wracają do łask – warto w nie inwestować, zwłaszcza że nie jest to duża inwestycja!