nad samym sobą
Czy praca nad samym sobą rzeczywiście może przynieść rezultaty? Auto terapia ma bardzo długie tradycje i przez wieki opracowywano całe mnóstwo metod, które miały zagwarantować nam powrót do dobrej kondycji psychicznej. Życie przecież nigdy nie będzie tylko i wyłącznie pasmem samych szczęśliwych wydarzeń, ale będzie się składać z tych gorszych i lepszych dni. Warto, więc zastanowić się nad tym, co będzie dla nas oznaczać praca nad samym sobą.

 

Formy relaksu przywracające nam poczucie szczęścia są, jak pokazują statystyki najróżniejsze. W wielu przypadkach może to być bonus za rejestrację bez depozytu albo też jazda na rowerze, czy może skosztowanie całkiem nowego posiłku. Pomimo jednak takich nieco przyziemnych doraźnych rozwiązań, warto wypracować sobie jakąś bardziej złożoną filozofię, która w razie problemów pozwoli nam złapać się za tę mentalną deskę ratunku i nie popaść na przykład w depresję, która współcześnie jest jednym z największych zagrożeń społecznych.

 

Co oznacza autoterapia?

Autoterapia będzie więc mieć wiele rozmaitych definicji. Najważniejsze jest zrozumienie, dlaczego występują w naszym życiu problemy i dlaczego nie zawsze będziemy się czuli komfortowo. Powodem jest z pewnością zmienność życia. Niezależnie od tego, w jakiej pracy przyszło nam pracować oraz jakie mamy wykształcenie, wszyscy podlegamy upływowi czasu. W konsekwencji więc zmieniamy się w toku całej naszej egzystencji. Aby jednak jakoś określić punkt wyjścia, możemy tu na przykład stwierdzić, że autoterapia lub praca nad sobą będzie oznaczać po prostu całkowicie świadome skierowanie naszej uwagi, a także energii na to, co dzieje się z nami jako jednostkami w konkretnych sytuacjach. Chodzi także o związki z innymi osobami. Autoterapeutyczność powinna, więc oznaczać zdystansowanie się do naszych instynktownych odruchów i reakcji. Innymi słowy, chodzi o większy obiektywizm, a przynajmniej próby zbliżenia się do takiej postawy. Wówczas możemy zauważyć, jak bardzo różnie mogą wyglądać sytuacje widziane z rozmaitych perspektyw. W ten sposób też możemy niemal automatycznie natknąć się na alternatywne rozwiązania wcześniej nierozwiązywalnych problemów.

 

Musisz sobie powiedzieć, że chcesz nad sobą pracować

Jedną z ważniejszych kwestii będzie oczywiście nasza wolna wola. Tak naprawdę od nas zależy, czy będziemy robili postępy w naszej autoterapii. W pierwszej kolejności więc musimy sobie jasno i bardzo szczerze powiedzieć, czy rzeczywiście chcemy nad sobą skutecznie popracować. Zwróćmy uwagę, że nawet najbardziej skomplikowane i nowoczesne, a także skuteczne terapie psychologiczne na nic się zdadzą, jeżeli główny zainteresowany nie będzie przejawiać wystarczającego zdecydowania. Chodzi przecież o nasze życie, a nie cudze. Celem naszym nie powinno być zadowolenie rodziny albo znajomych, którzy rekomendowali nam autoterapię albo kolejny sukces terapeuty. To my mamy zacząć inaczej patrzeć na świat i dowiedzieć się, co takiego złego działo się do tej pory w naszej egzystencji. Na pewno może tu pomóc właśnie głęboka refleksja i zrobienie sobie, chociażby poprzez medytację i ćwiczenia oddechowe czegoś w rodzaju detoksu mentalnego.

 

Mnogość sposobów wyjścia ze stresu

Jedną z ważniejszych kwestii w przypadku autoterapii będzie z pewnością uspokojenie naszego organizmu. W końcu kluczowym problemem osób, które umawiają się na sesje terapeutyczne, będzie wszechogarniający stres. Mamy z nim do czynienia zarówno w przestrzeni zawodowej, ale także osobistej. Nie tylko szef będzie stawiać przed nami coraz to wyższe wyzwania, ale ogólnie pojęta kultura i społeczeństwo. Modele społeczne wymagają od nas tego, abyśmy byli najpiękniejsi, najzdrowsi i najbogatsi oraz stale gotowi do nowych wyzwań. Trzeba, więc najpierw oczyścić umysł z takich negatywnych kontekstów, a na pewno autoterapia będzie przebiegać skuteczniej.

 

nad samym sobą
Czy praca nad samym sobą rzeczywiście może przynieść rezultaty? Auto terapia ma bardzo długie tradycje i przez wieki opracowywano całe mnóstwo metod, które miały zagwarantować nam powrót do dobrej kondycji psychicznej. Życie przecież nigdy nie będzie tylko i wyłącznie pasmem samych szczęśliwych wydarzeń, ale będzie się składać z tych gorszych i lepszych dni. Warto, więc zastanowić się nad tym, co będzie dla nas oznaczać praca nad samym sobą.

 

Formy relaksu przywracające nam poczucie szczęścia są, jak pokazują statystyki najróżniejsze. W wielu przypadkach może to być bonus za rejestrację bez depozytu albo też jazda na rowerze, czy może skosztowanie całkiem nowego posiłku. Pomimo jednak takich nieco przyziemnych doraźnych rozwiązań, warto wypracować sobie jakąś bardziej złożoną filozofię, która w razie problemów pozwoli nam złapać się za tę mentalną deskę ratunku i nie popaść na przykład w depresję, która współcześnie jest jednym z największych zagrożeń społecznych.

 

Co oznacza autoterapia?

Autoterapia będzie więc mieć wiele rozmaitych definicji. Najważniejsze jest zrozumienie, dlaczego występują w naszym życiu problemy i dlaczego nie zawsze będziemy się czuli komfortowo. Powodem jest z pewnością zmienność życia. Niezależnie od tego, w jakiej pracy przyszło nam pracować oraz jakie mamy wykształcenie, wszyscy podlegamy upływowi czasu. W konsekwencji więc zmieniamy się w toku całej naszej egzystencji. Aby jednak jakoś określić punkt wyjścia, możemy tu na przykład stwierdzić, że autoterapia lub praca nad sobą będzie oznaczać po prostu całkowicie świadome skierowanie naszej uwagi, a także energii na to, co dzieje się z nami jako jednostkami w konkretnych sytuacjach. Chodzi także o związki z innymi osobami. Autoterapeutyczność powinna, więc oznaczać zdystansowanie się do naszych instynktownych odruchów i reakcji. Innymi słowy, chodzi o większy obiektywizm, a przynajmniej próby zbliżenia się do takiej postawy. Wówczas możemy zauważyć, jak bardzo różnie mogą wyglądać sytuacje widziane z rozmaitych perspektyw. W ten sposób też możemy niemal automatycznie natknąć się na alternatywne rozwiązania wcześniej nierozwiązywalnych problemów.

 

Musisz sobie powiedzieć, że chcesz nad sobą pracować

Jedną z ważniejszych kwestii będzie oczywiście nasza wolna wola. Tak naprawdę od nas zależy, czy będziemy robili postępy w naszej autoterapii. W pierwszej kolejności więc musimy sobie jasno i bardzo szczerze powiedzieć, czy rzeczywiście chcemy nad sobą skutecznie popracować. Zwróćmy uwagę, że nawet najbardziej skomplikowane i nowoczesne, a także skuteczne terapie psychologiczne na nic się zdadzą, jeżeli główny zainteresowany nie będzie przejawiać wystarczającego zdecydowania. Chodzi przecież o nasze życie, a nie cudze. Celem naszym nie powinno być zadowolenie rodziny albo znajomych, którzy rekomendowali nam autoterapię albo kolejny sukces terapeuty. To my mamy zacząć inaczej patrzeć na świat i dowiedzieć się, co takiego złego działo się do tej pory w naszej egzystencji. Na pewno może tu pomóc właśnie głęboka refleksja i zrobienie sobie, chociażby poprzez medytację i ćwiczenia oddechowe czegoś w rodzaju detoksu mentalnego.

 

Mnogość sposobów wyjścia ze stresu

Jedną z ważniejszych kwestii w przypadku autoterapii będzie z pewnością uspokojenie naszego organizmu. W końcu kluczowym problemem osób, które umawiają się na sesje terapeutyczne, będzie wszechogarniający stres. Mamy z nim do czynienia zarówno w przestrzeni zawodowej, ale także osobistej. Nie tylko szef będzie stawiać przed nami coraz to wyższe wyzwania, ale ogólnie pojęta kultura i społeczeństwo. Modele społeczne wymagają od nas tego, abyśmy byli najpiękniejsi, najzdrowsi i najbogatsi oraz stale gotowi do nowych wyzwań. Trzeba, więc najpierw oczyścić umysł z takich negatywnych kontekstów, a na pewno autoterapia będzie przebiegać skuteczniej.

 

Strona 2

Komu zlecić pozycjonowanie strony internetowej?

M jak motywować – czy idealny pakiet benefitów istnieje?

Newsletter